Splošni pogoji

Poslovni in reklamacijski pogoji

Uvod

Sunset solutions s.r.o., s sedežem na Trieda SNP 61, 04011 Košice, IČO: 31445845; IČ DPH: SK2021034378, vpisan v Poslovni register Okrožnega sodišča Košice I, Vložka številka: 37593/V, izdaja te Poslovne in reklamacijske pogoje z namenom urejanja osnovnih pravic in obveznosti med njim kot prodajalcem (v nadaljevanju „Prodajalec“) in njegovimi strankami kot kupci (v nadaljevanju „Kupec“), pri prodaji blaga iz kataloga ponujenega blaga, objavljenega na spletni strani elektronske trgovine Prodajalca z imenom www.racerdip-shop.si, oziroma preko oglasov na drugih spletnih straneh (v nadaljevanju „Spletna stran Prodajalca“), (v nadaljevanju „Blago“). Poslovni in reklamacijski pogoji so objavljeni in dostopni Kupcu na Spletni strani Prodajalca z naslovom www.racerdip-shop.si.

1. Splošne določbe poslovnih in reklamacijskih pogojev

1.1. Pogodbeni odnos med Prodajalcem in Kupcem se vzpostavi z sklenitvijo nakupne pogodbe. Za trenutek sklenitve nakupne pogodbe se šteje potrditev naročila Kupca za dobavo Blaga s strani Prodajalca, bodisi z e-pošto bodisi v posebnih primerih na podlagi zahteve ene od pogodbenih strank pisno.

1.2. Del nakupne pogodbe so tudi ti Poslovni in reklamacijski pogoji. Kupec z trenutkom sklenitve nakupne pogodbe sprejema določila teh Poslovnih in reklamacijskih pogojev in se strinja, da se ti Poslovni in reklamacijski pogoji nanašajo na vse aktivnosti, povezane z nakupno pogodbo, sklenjeno med njim in Prodajalcem pri prodaji Blaga, ponujenega na Spletni strani Prodajalca. Poslovni in reklamacijski pogoji urejajo vse odnose, ki nastanejo med Prodajalcem in Kupcem, zlasti pri sklenitvi nakupne pogodbe, dobavi blaga, plačilu nakupne cene za Blago s strani Kupca, morebitnem odstopu od pogodbe in vračilu blaga ter pri reklamaciji napak Blaga. Dejstva, ki niso urejena s temi Poslovnimi in reklamacijskimi pogoji, se urejajo z veljavno zakonodajo Republike Slovenije, zlasti z Obligacijskim zakonikom, Zakonikom o trgovini, Zakonom št. 250/2007 v veljavni različici o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju „Zakon o varstvu potrošnikov“) in Zakonom št. 102/2014 v veljavni različici o varstvu potrošnikov pri neposredni prodaji in poštni prodaji (v nadaljevanju „Zakon o poštni prodaji“).

1.3. Poslovni in reklamacijski pogoji so nepogrešljiv del nakupne pogodbe. V primeru, da Prodajalec in Kupec skleneta pisno nakupno pogodbo, v kateri dogovorita pogoje dobave Blaga, ki se razlikujejo od določil Poslovnih in reklamacijskih pogojev, se bo nastali pravni odnos v prvi vrsti urejal s pogoji nakupne pogodbe.

1.4. Ponudba Blaga na Spletni strani Prodajalca je katalog običajno dobavljivega blaga in Prodajalec ne jamči za takojšnjo dostopnost vsega tam navedenega blaga. Možnost dobave izbranega Blaga bo Kupcu potrjena na podlagi naročila Kupca.

1.5. Prodajalec je vezan na svojo ponudbo Blaga v obsegu kataloga ponujenega Blaga na Spletni strani Prodajalca, vključno s tam navedeno nakupno ceno Blaga, ki je za Prodajalca zavezujoča do dobave blaga Kupcu, najdlje v 30-dnevnem roku od potrditve naročila Kupca.

1.6. Rezervacija pravice do predprodaje.

2. Način sklenitve nakupne pogodbe

2.1. Prodajalec potrdi naročilo Kupca telefonicno (tudi preko kratkega sporočila - SMS) in/ali e-pošto po preverjanju razpoložljivosti in roka dobave Blaga, ki ga želi Kupec (v nadaljevanju "Potrditev naročila" oziroma „Potrjena naročila“). Samodejno generirano obvestilo o prejemu naročila na Spletni strani Prodajalca nima značaja Potrditve naročila. Pri naročilih Blaga z vrednostjo dobave, ki presega 250 EUR, ki niso bila izvedena v obliki Kupcem izpolnjenega in poslanega obrazca, ki se nahaja na Spletni strani Prodajalca, oziroma e-poštnega sporočila, Prodajalec poleg telefonskega naročila Blaga zahteva tudi dodatno pošiljanje naročila preko e-pošte na naslov Prodajalca.

2.2. Kupec se zavezuje, da bo Prodajalcu sporočil naslednje podatke za namen Potrditve naročila in kasnejše dobave blaga:

a) pri fizičnih osebah nepodjetnikih – ime, priimek, naslov stalnega prebivališča, telefonska številka, e-poštni naslov (pri naročilih nad 250 EUR);

b) pri podjetjih – naziv, sedež, IČO, telefonska številka, e-poštni naslov (pri naročilih nad 250 EUR). Prodajalec nato potrdi naročilo Kupcu. Potrditev naročila predstavlja sprejetje predloga Kupca za sklenitev nakupne pogodbe, tj. s tem trenutkom je nakupna pogodba sklenjena. Potrditev naročila Prodajalec izvede telefonicno ali preko e-pošte v obsegu naziv in specifikacija blaga, ki je predmet nakupne pogodbe, podatki o ceni blaga, vključno s stroški pošiljanja, podatki o roku dobave blaga, pogojih, načinu in datumu dostave blaga na dogovorjeno mesto za Kupca ter morebitni drugi podatki.

3. Pravice in obveznosti Prodajalca

3.1. Prodajalec je dolžan:

  • dostaviti na podlagi Potrjenega naročila Kupcu Blago v dogovorjenem sortimentu, količini, kakovosti in roku po dogovorjeni ceni, povečani za stroške prevoza,
  • dostaviti Kupcu najpozneje skupaj z blagom davčni dokument za plačilo nakupne cene blaga (račun) in morebitne druge dokumente, ki se nanašajo na blago, ki jih je Prodajalec prejel od svojega dobavitelja oziroma proizvajalca blaga.

3.2. Prodajalec ima pravico do ustreznega in pravočasnega prevzema blaga s strani Kupca in plačila nakupne cene blaga s strani Kupca za dobavljeno blago.

3.3. Lastništvo blaga preide na Kupca šele z plačilom nakupne cene za dobavljeno blago.

3.4. Prodajalec ima pravico zahtevati plačilo akontacije pri naročilih blaga z dobavnim rokom daljšim od 7 dni ali z nakupno ceno blaga višjo od 250 EUR in to v višini 25% cene naročenega blaga.

4. Pravice in obveznosti Kupca

4.1. Kupec je dolžan:

  • prevzeti kupljeno ali naročeno Blago,
  • plačati Prodajalcu dogovorjeno nakupno ceno blaga v dogovorjenem roku plačila, vključno s stroški dostave blaga,
  • ne poškodovati dobrega poslovnega imena Prodajalca,
  • potrditi prevzem blaga s svojim podpisom ali podpisom osebe, ki jo je pooblastil za ta namen,
  • opraviti pregled blaga ob njegovi dostavi,
  • v primeru neprevzema dostavljenega blaga plačati Prodajalcu stroške skladiščenja v višini, določeni v točki 5.3 teh Poslovnih in reklamacijskih pogojev.

4.2. Kupec ima pravico do dobave blaga v sortimentu, količini, kakovosti, roku in mestu, dogovorjenem s Prodajalcem ob Potrditvi naročila po dogovorjeni ceni.

4.3. Kupec ni upravičen brez utemeljenega razloga odpovedati že Potrjenega naročila. V nasprotnem primeru ima Prodajalec pravico do povračila nastalih stroškov v obsegu stroška skladiščenja v višini, določeni v točki 5.3 teh Poslovnih in reklamacijskih pogojev.

5. Dobavni pogoji in stroški dostave blaga

5.1. Blago se prodaja po katalogu ponujenega blaga, objavljenega na Spletni strani Prodajalca.

5.2. Prodajalec je dolžan izpolniti Potrjeno naročilo Kupca in dostaviti blago Kupcu v roku do 30 dni od Potrditve naročila. V primeru, da pride do zamude pri dostavi blaga s strani Prodajalca več kot 3 dni od Prodajalcem potrjenega roka dostave, Prodajalec obvesti Kupca o tej dejanskosti. Kupec ima pravico odstopiti od pogodbe ali podaljšati rok za dostavo blaga.

5.3. Kupec je dolžan prevzeti Blago na naslovu, ki ga je navedel v naročilu in to osebno oziroma zagotoviti, da v primeru njegove odsotnosti Blago prevzame druga oseba, ki jo pooblasti za ta namen. V primeru, da Kupec blago, poslano po pošti ali kurirski službi, ne prevzame v roku 14 dni od pošiljanja blaga oziroma ne zagotovi prevzema blaga, ki ga dostavlja kurirska služba in se blago nato vrne Prodajalcu, ima Prodajalec pravico zahtevati od Kupca povračilo stroškov kurirske službe.

5.4. Če Kupec dostavljeno blago ne prevzame, vendar nato preko e-pošte zahteva od Prodajalca ponovitev dostave in Prodajalec to potrdi, se Kupec zavezuje plačati Prodajalcu vse stroške, povezane s prvotnim in ponovnim dostavljanjem naročenega blaga, pri čemer je pogoj za ponovno dostavo blaga plačilo akontacije v višini 25% cene naročenega blaga.

5.5. Blago se šteje za dostavljeno Kupcu v trenutku dostave blaga na naslov, naveden v naročilu oziroma v Potrditvi naročila in prevzeto v trenutku fizičnega prevzema blaga s strani Kupca oziroma osebe, ki jo je pooblastil, ali zavrnitvijo prevzema blaga, kar kurir ali delavec kurirske službe označi v zapisniku o dostavi in predaji blaga ali z neprevzemom pošiljke blaga, poslane po pošti.

5.6. Kupec je dolžan preveriti pošiljko z blagom kot tudi njeno embalažo takoj po dostavi. Če Kupec ugotovi, da je embalaža blaga mehansko poškodovana, je dolžan to dejanskost sporočiti dostavljavcu oziroma delavcu kurirske službe in v njegovi prisotnosti preveriti stanje blaga. V primeru ugotovitve poškodbe blaga je Kupec dolžan izdelati zapisnik o obsegu in naravi poškodbe blaga, katerega pravilnost potrdi dostavljavec oziroma delavec kurirske službe. Na podlagi takšnega zapisnika, poslanega Prodajalcu, lahko Prodajalec nato zagotovi odpravo napake blaga, popust na blago ali v primeru neodpravljivih napak blaga dostavi Kupcu novo Blago.

5.7. Kupec je upravičen v primeru nedostave blaga s strani prodajalca v roku, navedenem v 5.2. teh Poslovnih in reklamacijskih pogojev, odstopiti od nakupne pogodbe in Prodajalec je dolžan vrniti Kupcu že plačani del nakupne cene v roku 14 dni od prejema odstopa od nakupne pogodbe, brezgotovinsko na račun Kupca, ki ga določi Kupec, oziroma na naslov Kupca, naveden v naročilu blaga.

6. Plačilni pogoji in kupnina blaga

6.1. Kupec je dolžan plačati Prodajalcu kupnino blaga, navedeno ob oddaji naročila v katalogu ponujenega blaga na spletni strani Prodajalca ali dogovorjeno ob potrditvi naročila, povečano za stroške dostave blaga (v nadaljevanju "kupnina") in sicer v obliki gotovinske plačljive v sedežu Prodajalca, ali ob prevzemu blaga na odkupnino na kraju dostave blaga Kupcu preko pošte ali kurirske službe, ali izjemoma brezgotovinskim nakazilom na račun Prodajalca, naveden v potrditvi naročila oz. na računu, če je bila kupoprodajna pogodba sklenjena pisno.

6.2. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe kupnine v primeru sprememb pravnih predpisov ter sprememb cen pri proizvajalcih ali dobaviteljih blaga, vendar mora to spremembo obvestiti Kupcu pred predajo blaga za dostavo Kupcu. V primeru nesoglasja ima Kupec pravico odstopiti od pogodbe.

6.3. V primeru, da Kupec plača Prodajalcu kupnino brezgotovinsko, se za dan plačila šteje dan, ko je bila celotna kupnina pripisana na račun Prodajalca.

6.5. V primeru, da Kupec poravna kupnino za blago, dogovorjeno v kupoprodajni pogodbi, ima Kupec pravico odstopiti od kupoprodajne pogodbe in zahtevati vrnitev kupnine le v skladu s veljavnim pravnim redom RS.

6.6. V primeru, da Kupec odstopi od kupoprodajne pogodbe pred plačilom celotne kupnine, sta se pogodbeni stranki dogovorili, da se plačani akontacija na kupnino upošteva za kritje stroškov Prodajalca v skladu z 5.3. točko teh Splošnih in reklamacijskih pogojev, razen če v kupoprodajni pogodbi ni dogovorjeno drugače.

6.7. Stroški montaže in dviga niso vključeni v kupnino blaga in Prodajalec teh storitev ni dolžan zagotoviti Kupcu.

7. Pridobitev lastništva in prehod nevarnosti škode na blagu

7.1. Kupec pridobi lastništvo nad blagom šele z popolnim plačilom celotne kupnine za blago.

7.2. Nevarnost škode na blagu prehaja na Kupca ob prevzemu blaga od Prodajalca ali na pošti ali od dostavne - kurirske službe.

8. Reklamacijski pogoji (odgovornost za napake, garancija, reklamacije)

8.1. Prodajalec odgovarja za napake blaga in Kupec je dolžan reklamacijo blaga nemudoma uveljaviti pri Prodajalcu.

8.2. Kupec z oddajo naročila Prodajalcu potrjuje, da je bil ustrezno obveščen o pogojih in načinu reklamacije blaga, vključno s podatki o tem, kje je mogoče reklamacijo uveljaviti, in o izvajanju garancijskih popravil v skladu z ustreznimi določbami Obligacijskega zakonika in Zakona o varstvu potrošnikov.

8.3. Ti reklamacijski pogoji veljajo za blago, kupljeno pri Prodajalcu iz kataloga ponujenega blaga, objavljenega na spletni strani Prodajalca, ter za blago, kupljeno pri Prodajalcu po telefonskem ali e-poštnem dogovoru.

8.4. Ti reklamacijski pogoji veljajo za vse poslovne primere, izvedene s strani Prodajalca, če niso v pisni pogodbi z Kupcem dogovorjeni drugi garancijski in reklamacijski pogoji.

8.5. Kupec ima pravico uveljaviti garancijo le za Blago, ki kaže napake, za katere so odgovorni proizvajalec, dobavitelj Prodajalca ali Prodajalec, na katerega se nanaša garancija in je bilo kupljeno pri Prodajalcu.

8.6. Kupec je dolžan pregledati blago takoj po prevzemu blaga zaradi možnosti uveljavljanja zahtevkov za napake.

8.7. V času garancijske dobe ima Kupec pravico do brezplačnega odstranjevanja ugotovljene napake po predložitvi Blaga, vključno s pripadajočimi deli, skupaj z originalnim embalažnim materialom blaga (v primeru barv v originalni pločevinki - embalaži proizvajalca) in dokazilom o plačilu kupnine.

8.8. Če blago kaže napake, ima Kupec pravico uveljaviti reklamacijo v sedežu Prodajalca v skladu z določbami Zakona o varstvu potrošnikov tako, da dostavi blago v sedež Prodajalca na svoje stroške in izpolni obrazec za uveljavitev reklamacije. Kupec ima možnost v obrazcu natančno označiti vrsto in obseg napak blaga. Reklamacijsko postopanje se začne z dnem, ko so izpolnjeni vsi naslednji pogoji:

  • dostava izpolnjenega obrazca za uveljavitev reklamacije od Kupca Prodajalcu,
  • dostava reklamiranega blaga Prodajalcu.

Začetek reklamacijskega postopka je tudi dan uveljavitve reklamacije.

8.9. Prodajalec je dolžan sprejeti reklamacijo v svojem sedežu, kjer mora Prodajalec zagotoviti prisotnost osebe, pooblaščene za obravnavanje reklamacij, pod pogojem, da Kupec dokazljivo obvesti Prodajalca, da bo dostavil blago na reklamacijo na naslov Prodajalca.

8.10. Kupec je dolžan reklamirati napake blaga pri Prodajalcu brez nepotrebnega odlašanja, sicer Kupec izgubi pravico do brezplačnega odstranjevanja napake.

8.11. Prodajalec ali pooblaščena oseba izda Kupcu potrdilo o uveljavitvi reklamacije blaga v ustrezni obliki, ki jo izbere Prodajalec, npr. v obliki e-pošte ali pisno, v katerem mora natančno označiti napake blaga in obvestiti Kupca o njegovih pravicah, ki izhajajo iz ustreznih določb Obligacijskega zakonika.

8.12. Glede na odločitev Kupca, katere pravice v skladu z ustreznimi določbami Obligacijskega zakonika uveljavlja, je Prodajalec ali pooblaščena oseba dolžna določiti način obravnave reklamacije v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov in sicer takoj, v bolj zapletenih primerih do 3 dni od začetka reklamacijskega postopka, v utemeljenih primerih, zlasti če je potrebno kompleksno tehnično ocenjevanje stanja blaga, najkasneje do 30 dni od dneva začetka reklamacijskega postopka. Po določitvi načina obravnave reklamacije mora Prodajalec ali pooblaščena oseba reklamacijo obravnavati nemudoma, v utemeljenih primerih lahko reklamacijo obravnava tudi kasneje. Obdelava reklamacije pa ne sme trajati dlje kot 30 dni od dneva uveljavitve reklamacije. Po preteku roka za obravnavo reklamacije ima Kupec kot potrošnik pravico od pogodbe odstopiti ali pa ima pravico do zamenjave blaga za novo blago. Če Kupec uveljavlja reklamacijo blaga v prvih 12 mesecih od sklenitve kupoprodajne pogodbe, lahko Prodajalec obravnava reklamacijo le z zavrnitvijo na podlagi mnenja strokovnjaka ali stališča, ki ga je izdala pooblaščena, obveščena ali akreditirana oseba ali stališča določene osebe (v nadaljevanju "Strokovna ocena blaga"). Ne glede na rezultat strokovne ocene Prodajalec ne more zahtevati od Kupca kritja stroškov strokovne ocene blaga ali drugih stroškov, povezanih s Strokovno oceno blaga. Če Kupec reklamacijo blaga uveljavlja po 12 mesecih od sklenitve kupoprodajne pogodbe in jo Prodajalec zavrne, je oseba, ki je reklamacijo obravnavala v njegovem imenu, dolžna v dokumentu o obravnavi reklamacije navesti, kam lahko Kupec pošlje blago na Strokovno oceno. Če Kupec blago pošlje na Strokovno oceno določeni ose

8.13. Če Kupec blago pošlje na Strokovno oceno določeni osebi in ugotovi, da je napaka blaga bila prisotna že pri nakupu blaga, mora Prodajalec brezplačno kriti stroške Strokovne ocene, kot tudi vse stroške, povezane z vračilom blaga Kupcu.

8.14. V primeru, da je blago, za katerega je bila uveljavljena reklamacijska pravica, popravljen ali zamenjan, se začne nova garancijska doba za tako blago, ki traja od dneva, ko je bil popravek ali zamenjava dokončana, vendar ne manj kot 6 mesecev od dneva uveljavitve reklamacije.

8.15. V primeru, da je Kupec obravnaval reklamacijo blaga v skladu z garancijskimi pogoji, je Prodajalec dolžan obravnavati reklamacijo v skladu z veljavnimi predpisi, tudi če se napaka na blagu pojavi po izteku garancijskega obdobja.

8.16. Za obravnavo reklamacije, ki jo Kupec uveljavlja v skladu z veljavnim Zakonom o varstvu potrošnikov, mora Kupec predložiti:

  • dokazilo o nakupu blaga,
  • dokazilo o plačilu kupnine,
  • dokumentacijo, ki dokazuje napako blaga,
  • morebitne druge dokumente, ki so povezani z reklamacijo.

8.17. Kupec mora reklamirano blago dostaviti Prodajalcu ali pooblaščeni osebi v celoti, vključno z vsemi dodatki, dokumentacijo, navodili za uporabo in embalažo, če je to možno. Nepravilno dostavljeni delovi blaga ali nepopolna dokumentacija lahko vplivajo na obravnavo reklamacije.

8.18. Če Kupec reklamacijo uveljavlja na podlagi pravice do popravka, zamenjave blaga ali vračila kupnine, mora Prodajalec sprejeti odločitev glede reklamacije v roku 8 dni od prejema blaga in dokumentacije. Kupec mora biti obveščen o rezultatih obravnave reklamacije takoj, v pisni obliki ali z elektronskim sporočilom.

8.19. Če se napake blaga pojavijo po preteku garancijskega obdobja, lahko Kupec zahteva popravilo ali zamenjavo blaga na lastne stroške.

8.20. V primeru, da Kupec uveljavlja vračilo kupnine, mora Prodajalec vrniti kupnino v najkrajšem možnem času, vendar ne kasneje kot 14 dni po prejemu reklamacije in vračilu blaga, razen v primeru vrnitve kupnine zaradi napake, ki ni bila ugotovljena v trenutku nakupa.

8.21. Stroški vračila blaga ob uveljavljanju reklamacije so na račun Kupca, razen če Prodajalec ali proizvajalec zagotovi vračilo blaga na svoje stroške.

8.22. Vse spore v zvezi z reklamacijami blaga bo Prodajalec reševal v skladu z veljavnimi predpisi Republike Slovenije, ki urejajo zaščito potrošnikov.

8.23. V primeru, da Kupec nima dostopa do določenih delov blaga ali tehnične dokumentacije, mora Prodajalec omogočiti dostop do teh delov in dokumentacije v skladu z veljavnimi predpisi.

8.24. Vse pritožbe, ki jih Kupec izpostavi Prodajalcu, morajo biti obravnavane v skladu z veljavno zakonodajo in predpisi Republike Slovenije.

8.25. Če Kupec ugotovi, da blago nima napak, vendar se reklamacija izvede brez ustrezne dokumentacije, bo Kupec odgovoren za stroške obravnave reklamacijske postopka.

8.26. Kupec mora biti obveščen o vseh pomembnih informacijah, ki se nanašajo na reklamacijo, kot tudi o statusu obravnave reklamacije.

8.27. Prodajalec mora zagotoviti, da so vsi reklamacijski pogoji jasno označeni na spletni strani ter dostopni Kupcu pred nakupom blaga.

8.28. Vse morebitne spore, ki izhajajo iz reklamacijskih postopkov, bodo reševali pristojni organi Republike Slovenije, pri čemer mora Kupec izčrpati vse možnosti za sporazum pred vložitvijo uradne pritožbe.

8.29. Kupec se zavezuje, da bo v primeru spora in obravnave reklamacije sodeloval s Prodajalcem in po potrebi zagotavljal dodatne informacije ali dokumentacijo.

8.30. Kupec - potrošnik - ima pravico, da se obrne na prodajalca z zahtevo za popravilo (po e-pošti na info@racerdip-shop.si), če ni zadovoljen s postopkom, s katerim je prodajalec obravnaval njegovo reklamacijo, ali če meni, da je prodajalec kršil njegove pravice. Če prodajalec na to zahtevo odgovori z zavrnitvijo ali ne odgovori v 30 dneh od njenega pošiljanja, ima potrošnik pravico vložiti predlog za začetek alternativnega reševanja sporov pri subjektu alternativnega reševanja sporov (v nadaljevanju ARS subjekt) v skladu z zakonom 391/2015 Z.z. ARS subjekti so organi in pooblaščene pravne osebe v skladu z §3 zakona 391/2015 Z.z. Predlog lahko potrošnik vloži na način, določen v §12 zakona 391/2015 Z.z. Seznam ARS subjektov je mogoče najti na spletni strani Ministrstva za gospodarstvo RS www.mhsr.sk, povezava na seznam ARS subjektov: https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Potrošnik lahko vloži pritožbo tudi preko platforme alternativnega reševanja sporov RSO, ki je dostopna na spletu na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK. Alternativno reševanje sporov lahko uporabi le potrošnik - fizična oseba, ki pri sklepanju in izpolnjevanju potrošniške pogodbe ne deluje v okviru predmeta svoje podjetniške dejavnosti, zaposlitve ali poklica. Alternativno reševanje sporov se nanaša le na spore med potrošnikom in prodajalcem, ki izhajajo iz potrošniške pogodbe ali so povezani s potrošniško pogodbo. Alternativno reševanje sporov se nanaša le na pogodbe, sklenjene na daljavo. Alternativno reševanje sporov se ne nanaša na spore, katerih vrednost ne presega zneska 20 EUR. ARS subjekt lahko od potrošnika zahteva plačilo pristojbine za začetek alternativnega reševanja spora v višini največ 5 EUR z DDV.

9. Odstop od nakupne pogodbe

9.1. Prodajalec je upravičen odstopiti od nakupne pogodbe zaradi razprodaje zalog, nedostopnosti blaga, ali če je proizvajalec, uvoznik ali dobavitelj blaga, dogovorjenega v nakupni pogodbi, prekinil proizvodnjo ali izvedel tako pomembne spremembe, ki so onemogočile izpolnitev obveznosti prodajalca iz nakupne pogodbe, ali zaradi višje sile, ali če tudi ob vložitvi vseh razumnih prizadevanj ni sposoben dostaviti blaga kupcu v roku, določenem s temi pogoji poslovanja in reklamacijami ali po ceni, navedeni v katalogu ponujenega blaga, objavljenem na spletni strani prodajalca. Prodajalec je dolžan o tej dejstvi takoj obvestiti kupca in mu vrniti morebitni že plačani akontacijo za blago, dogovorjeno v nakupni pogodbi, v roku 15 dni od obvestila o odstopu od pogodbe.

9.2. Kupec je upravičen po zakonu 102/2014 Z.z. odstopiti od nakupne pogodbe v roku 14 delovnih dni od prevzema blaga, pod pogoji iz člena 5 teh pogojev poslovanja in reklamacij, brez navajanja razloga v skladu z določilom § 12, odstavek 1 Zakona o varstvu potrošnikov pri prodaji na daljavo. Odstop od pogodbe v skladu z navedenim določilom in pravica do vračila nakupne cene je mogoča le, če blago ni bilo uporabljeno in je vrnjeno na stroške kupca v originalni nepoškodovani embalaži v roku dostave prodajalcu najpozneje v 14 dneh od dostave kupcu.

9.3. Odstop od pogodbe mora kupec opraviti pisno bodisi preko e-poštnega naslova prodajalca (info@racerdip-shop.si) ali z uporabo obrazca.

9.4. Odstop od nakupne pogodbe v skladu s prejšnjim odstavkom teh pogojev poslovanja in reklamacij mora vsebovati identifikacijo kupca, številko in datum naročila, natančno specifikacijo blaga. Prodajalec je dolžan vrniti potrošniku plačila na enak način, kot je bil uporabljen pri plačilu potrošnika v skladu z zakonom 102/2014 Z.z.

9.5. V primeru, da kupec odstopi od nakupne pogodbe na način naveden v točki 9.4. teh pogojev poslovanja v roku 14 dni od dostave blaga in hkrati v roku 14 dni dostavi prodajalcu blago, ki ni bilo uporabljeno, se v primeru barv in pršil nahaja v originalno zapečateni embalaži ali je bilo uporabljeno v obsegu potrebnem za ugotovitev lastnosti in funkcionalnosti blaga, pri čemer se za potrebno količino štejejo enake količine kot količine navedene v točki 8.28, in v primeru blaga – dodatki in orodja, je bilo blago uporabljeno v obsegu potrebnem za ugotovitev lastnosti in funkcionalnosti blaga v skladu z zakonom 102/2014 Z.z., bo prodajalec kupcu vrnil že plačano nakupno ceno za blago najpozneje v 14 delovnih dneh od prejema odstopa od nakupne pogodbe, na enak način, kot je bil uporabljen pri plačilu potrošnika v skladu z zakonom 102/2014 Z.z.

9.6. Prodajalec vrne pri veljavnem odstopu od pogodbe kupcu nakupno ceno. Stroške vračila blaga nosi kupec, razen v primeru, če blago ni ustrezalo kakovostnim zahtevam in je bilo hkrati blago tudi poškodovano. Blago, ki je v celoti v skladu s kakovostnimi zahtevami, se šteje za blago enakih ali podobnih značilnosti, kot je navedeno v katalogu ponujenega blaga, objavljenem na spletni strani prodajalca.

9.8. V primeru, da kupec ne izpolni katerega koli obveznosti, navedene v točkah 9.4. in 9.5. teh pogojev poslovanja in reklamacij, odstop od nakupne pogodbe ni veljaven in učinkovit ter prodajalec ni dolžan vrniti nakupne cene kupcu, hkrati pa ima pravico do povrnitve stroškov, povezanih z morebitnim pošiljanjem blaga nazaj kupcu.

10. Končne določbe

10.1. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe teh pogojev poslovanja in reklamacij. Obveznost pisnega obvestila o spremembi teh pogojev poslovanja in reklamacij je s strani prodajalca izpolnjena z objavo na spletni strani prodajalca.

10.2. V primeru, da je nakupna pogodba sklenjena v pisni obliki, mora imeti vsaka sprememba pisno obliko.

10.3. V primeru dvoma sta se pogodbeni stranki dogovorili, da se za obdobje uporabe šteje obdobje od dostave blaga kupcu v skladu s točko 5.5 teh pogojev poslovanja in reklamacij do dneva dostave blaga prodajalcu pri uveljavljanju napak in reklamacij blaga oziroma pri odstopu kupca od pogodbe v skladu z ustreznimi določbami teh pogojev poslovanja in reklamacij.

10.4. Pogodbeni stranki sta se dogovorili, da bo komunikacija med njima potekala v obliki e-poštnih sporočil na naslove, navedene v naročilu kupca oziroma v potrditvi naročila ali v nakupni pogodbi, če je bila ta sklenjena v pisni obliki.

10.5. Ti pogoji poslovanja in reklamacij začnejo veljati za kupca z sklenitvijo nakupne pogodbe v skladu s točko 1.2 teh pogojev poslovanja in reklamacij.

10.6. Kupec z oddajo naročila potrjuje, da je prebral te pogoje poslovanja in reklamacij, jim v celoti razumel in se z njimi strinja.